• images
  • 14:53
  • images
  • Reageren.

Ontwerp je eigen webwinkel met TicTail

In tien maanden spreidde het bedrijf zich uit over 98 landen, kwamen er 10.00 nieuwe winkels bij, worden er via hun zo’n 200.000 producten verkocht en steeg het aantal betaalde werknemers van vier naar tien. Dat is het succesverhaal van TicTail, waar gewone mensen in een mum een prachtige webwinkel opzetten.

screen-shot-2012-11-18-at-2-49-22-am

Wat is TicTail?

TicTail is een Zweeds initiatief van onder andere Carl Waldekranz,  Kaj Drobin, Siavash Ghorbani en Birk Nilsson. Het is een gratis online platform waarop ondernemers eenvoudig een website kunnen maken om hun goederen aan te bieden.

Waarom is het succesvol?

Voor veel ondernemers of winkeleigenaren is het online aanbieden van hun producten nog een groot raadsel. Ze focussen zich liever op de goederen zelf, dan op de codes online. Maar,  een slechte website is tegenwoordig vaak funest voor een thuiswinkelbedrijf: mensen vertrouwen het niet of gaan naar een gebruiksvriendelijkere concurrent. Bij TicTail hebben ze het proces van het opzetten van een webwinkel drastisch vergemakkelijkt. Ondernemers hoeven slechts een paar simpele dingen in te vullen, de producten een prijs te geven en hun winkel aan een PayPalaccount te linken. Binnen een paar minuten hebben ze hun eigen, goedwerkende en mooie webwinkel opgezet.

In oktober kondigde TicTail aan dat het bedrijf €1,2 miljoen aan fondsen van Balderton Capital en Klaus Hommel zou ontvangen, waardoor ze de rest van West-Europa ‘over konden nemen’. In het eerste kwartaal van 2013 hadden de winkels via TicTail al evenveel verkocht als in het gehele jaar 2012. “And the thing to remember here is that is including the Christmas sales of 2012”, vertelt oprichter Carl Waldekranz. Het lijkt er dus op dat het bedrijf inderdaad de Tumblr van e-commerce, zoals Waldekranz het zelf bedacht had, dreigt te worden.